Οι προοπτικές για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο είναι θετικές, ωστόσο χρειάζεται ακόμη να γίνουν πολλά, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, προκειμένου να αξιοποιηθούν πλήρως τα μοναδικά πλεονεκτήματα της περιοχής.
Αυτό είναι το βασικό μήνυμα που στάλθηκε κατά την πρώτη ημέρα του 5ου Posidonia Sea Tourism Forum, όπου υπουργοί, εκπρόσωποι διεθνών ενώσεων και εταιρειών κρουαζιέρας, λιμενικές αρχές προορισμών και κορυφαία στελέχη της βιομηχανίας συναντώνται για να συζητήσουν τις τρέχουσες εξελίξεις και να ανταλλάξουν απόψεις και ιδέες για τις τάσεις που διαμορφώνουν την πορεία του θαλάσσιου τουρισμού στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα.
Σύμφωνα με στοιχεία των εταιρειών κρουαζιέρας η Ελλάδα κατέχει μερίδιο 10% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή της Μεσογείου, ένα σημαντικό ποσοστό παγκοσμίως, με δεδομένο ότι η περιοχή κατατάσσεται στη δεύτερη θέση μετά την Καραϊβική όσον αφορά τις πολλαπλές επιλογές δρομολογίων.
Σύμφωνα με τον Airam Diaz Pastor, πρόεδρο της Ένωσης Λιμένων MedCruise, η Ελλάδα και ολόκληρη η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου θα επωφεληθούν σημαντικά από την προβλεπόμενη αύξηση κατά 22,2% σε αριθμούς επιβατών και κατά 19,8% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων για το σύνολο της περιοχής της Μεσογείου το 2019.
«Η περιοχή διανύει μια «χρυσή» περίοδο ανάπτυξης και η προγραμματισμένη δραστηριοποίηση 25 νέων, πολυτελών κρουαζιερόπλοιων στην τοπική αγορά το επόμενο διάστημα θα δώσει επιπλέον ώθηση στα μικρότερα λιμάνια και την ευκαιρία να διαφοροποιηθούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό» τόνισε ο ίδιος
Στο ίδιο κλίμα αισιοδοξίας όσον αφορά τις προοπτικές της Ανατολικής Μεσογείου ως προορισμού κρουαζιέρας κινείται και η MSC, η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με μερίδιο αγοράς 15,07% και με σχέδια για αύξηση της συνολικής διαθεσιμότητας κλινών κατά 25%.
«Μας αρέσει πραγματικά αυτή η περιοχή, που ξεχωρίζει για το φυσικό κάλλος σε συνδυασμό με τον πολιτισμικό και ιστορικό πλούτο της, ωστόσο έχουμε επίγνωση και ορισμένων γεωπολιτικών προκλήσεων που εξακολουθούν να μας κρατούν μακριά από την τουρκική αγορά -τουλάχιστον για τώρα», δήλωσε ο Charles Darr, εκτελεστικός αντιπρόεδρος, Ναυτιλιακής Πολιτικής και Κυβερνητικών Σχέσεων του Ομίλου MSC.
«Η έλλειψη πολιτικής σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή, με τη γεωπολιτική αστάθεια στη Βόρεια Αφρική και σε άλλες περιοχές, δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τη δραστηριοποίηση των εταιρειών κρουαζιέρας. Δεν είμαστε ακόμη πεπεισμένοι ότι θα ήταν υπεύθυνο εκ μέρους μας να μεταφέρουμε τους επιβάτες μας σε αυτήν την περιοχή. Πρέπει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των τουριστών, η οποία έχει υποστεί πλήγμα λόγω των γεγονότων στην περιοχή», πρόσθεσε.
Στη διάρκεια του φόρουμ τέθηκαν επί τάπητος οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο, οι συνεργασίες μεταξύ πλοίων, λιμανιών και προορισμών προς όφελος του αειφόρου τουρισμού, η δυνατότητα της περιοχής να προσφέρει προϊόντα κρουαζιέρας όλο τον χρόνο και ο συνολικός αντίκτυπος από την εντυπωσιακή αύξηση μεγέθους των κρουαζιερόπλοιων.
Στο φόρουμ παρίστανται 200 εκπρόσωποι όπως ηγετικά στελέχη από τις MSC Cruises, Carnival Group, Royal Caribbean Cruises, Holland America Group, Silversea Cruises, Disney Cruise Line, Fred Olsen Cruise Line και Celestyal Cruises καθώς και εκπροσώπους περιφερειακών λιμανιών και προορισμών.
Το 5ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα των υπουργείων Τουρισμού και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής στο Συνεδριακό Κέντρο του ξενοδοχείου Domotel Kastri.
«Οι κρουαζιέρες γίνεται ένας όλο και πιο δημοφιλής τρόπος για να κάνετε διακοπές, κάτι που οδηγεί σε σημαντική αύξηση του αριθμού των πλοίων που εισάγονται στην να ικανοποιήσει την αυξανόμενη ζήτηση παγκοσμίως», δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού Θανάσης Θεοχαρόπουλος στο 5th «θάλασσα Ποσειδωνίας: Τουρισμός Forum «την Τετάρτη στην Αθήνα.
O υπουργός είπε ότι για την Ελλάδα, οι κρατιοποιημένες είναι ένας από τους πιο κρίσιμους πυλώνες της Ο ελληνικός τουρισμός, ο οποίος αποτελεί πολύ σημαντικό τομέα για την ανάπτυξη της χώρας.
Θεοχαρόπουλος ότι η προώθηση του λιμανιού του Πειραιά και η δημιουργία του Ηρακλείου (Κρήτη) ως Home Port, η βελτίωση και η ενίσχυση της λιμενικών υποδομών και μαρίνες προετοιμάζουν το δρόμο για την ανάπτυξη, τη βελτίωση και την επένδυσή τους.